کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

باکتری E.coli، روبات ها و قند است. در این دستور غذایی برای رسیدن به موفقیت؟

مهندس رضا بیگدلی از سایت کافه ای ها :
با توجه به ساختار نسبتا ساده و سریع نرخ تولید مثل، باکتری اشریشیا کلی در تحقیقات علمی مورد علاقه.
اشکالات کرده اند به انجام همه چیز را از ایجاد آنتی بیوتیک به تولید پروپان به خدمت به عنوان موتور در پشت ایجاد یک رنگ آبی عمیق طبیعی شناخته شده به عنوان indigoidine استفاده شده است. در حال حاضر، محققان باکتری E. coli با روبات زوج اند برای ایجاد یک دو قدرت است که فقط ممکن تولید سرین، یک اسید آمینه کلیدی مورد استفاده در تولید انقلابی.


سرین است در همه انسان ها که در آن مورد استفاده برای ایجاد پروتئین یافت می شود. همچنین یک خانه در بخش تولید را پیدا کرده است هر چند، که در آن است به عنوان یک مرطوب کننده در لوسیون ها و یک عنصر در مواد شوینده استفاده می شود. چه چیزی بیشتر، دلیل آن است که به راحتی به دیگر مواد شیمیایی مانند پلاستیک تبدیل شده، آن را در راه سازگار با محیط زیست تکیه بر پتروشیمی فراهم می کند یک راه دیگر به محصولات ایجاد.

در حال حاضر، سرین را می توان با میکروب جویدن گلیسین، اسید آمینه دیگری تولید شده است. با این حال، این فرآیند شامل نیاز به افزایش محصول بزرگ از اشکالات و سپس با اضافه کردن گلیسین شیمیایی تولید به مخلوط، که نسبتا پرهزینه است. محققان در دانشگاه فنی دانمارک (TUD) در بر داشت آنچه آنها باور دارند یک گزینه مقرون به صرفه تر است.

"ما نشان داده است که سلول های E.coli ما می تواند قند معمولی و حتی باقی مانده از تولید شکر، ملاس، در غلظت های پایین تر استفاده کنید، می گوید:" Hemanshu Mundhada TUD است، سرب نویسنده مطالعه است. "و ما را دیده اند، نتایج امیدوار با قند کمتر گران، که آن را حتی جذاب تر به تولید سرین در E. coli."

از آنجا که باکتری E. coli می توانید هر 20 تا 60 دقیقه تقسیم، بالا بردن یک مستعمره بزرگ یک فرایند نسبتا سریع است. با این حال، سرین به باکتری سمی است پس از آن به عنوان یک موتور به ایجاد اسید آمینه به دلیل آن را به سادگی خاموش می میرد به عنوان افزایش غلظت سرین استفاده نمی شود.

برای غلبه بر این چالش، محققان یک فرآیند به نام تطبیقی ​​آزمایشگاهی تکامل یا ALE استفاده می شود. از طریق این فرایند، سلول های E.coli به افزایش غلظت سرین در هر زمان آنها مقاومت در برابر دوزهای پایین تر نشان داد قرار گرفتند. در این روش نردبان به سبک، نتیجه نهایی یک مستعمره از E. coli است که می تواند غلظت بالایی از مقاومت در برابر سرین است.

اما اجرای فرآیند ALE نیاز به حرکت باکتری E. coli به غلظت بالاتر و بالاتر در زمان بسیار دقیق. آنقدر دقیق، در واقع، که روبات کار اختصاص داده شد.

"رشد سلول باید بررسی شود 24 ساعت شبانه روز، و سلول باید به رسانه های جدید در یک زمان خاص از رشد منتقل می شود، گفت:" Mundhada. "علاوه بر این، ما بسیاری از نمونه ها، آن را تقریبا غیر ممکن خواهد برای نظارت بر تمام سلول دستی. بنابراین، بسیار مهم است که ما با استفاده از ربات ALE."

پس از روبات کار خود را بالا بردن باکتری های مقاوم به سرین، در جدید، سخت تر سلول های E.coli مهندسی ژنتیک شده بودند به تولید 250 تا 300 گرم (حدود 9/11 اونس) از سرین برای هر کیلوگرم از شکر آنها خورانده شد. محققان می گویند این بزرگترین نسبت بهره وری تا به حال برای مواد شیمیایی به دست آورد.

تیم DUT در حال حاضر با یک شرکت در حال کار برای بهبود این فرآیند برای تولید سرین در مقیاس بزرگ. کار خود را در مجله، مهندسی ژنتیک منتشر شده است.

برترین مخترع طرح های کاربردی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.