کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

اولین مأموریت انحراف سیارک ناسا به مرحله طراحی طراحی شده است


rtist concept of NASA’s Double Asteroid Redirection Test (DART) spacecraft
مأموریت ناسا برای از بین بردن یک سیارک یک گام رو به جلو با آژانس فضایی که مأموریت آن را از توسعه مفهوم تا مرحله طراحی اولیه گرفته است، برداشته است. گرچه هنوز در انتظار برنامه های مالی توسط کنگره آمریکا است، تست هدایت دو سیارک (DART) هدف از نشان دادن توانایی تغییر مسیر سیارک بالقوه خطرناک با تأثیر آن بر روی یک فضاپیمای بدون سرنشین است.

شانس سیارک بزرگ بر روی زمین بسیار کوچک است، اما سرنوشت دایناسورها نشان می دهد که این رویداد ارزش اجتناب است. از سال 2016، دفتر هماهنگی دفاع دفاعی ناسا (PDCO) به دنبال یافتن، ردیابی و مشخص کردن سیارک ها که ممکن است خطرناک باشد، اما این سازمان قصد دارد اقدامات پیشگیرانه بیشتری نسبت به انتشار هشدارها و توصیه ها داشته باشد.

مأموریت AIDA که شامل ماموریت ضربه ای سیارک ESA (AIM) است که به عنوان یک سکوی نظارت عمل می کند، DART طراحی شده است تا به سیارک Didymos باینری که به نام یونانی به نام "دوقلو" نامگذاری شده است، طراحی شده است. این سیارک یک سیارک سنگین و سنگی است که نامیده می شود Didymos A با قطر حدود 780 متر (2500 فوت) و کوچکتر Didymos B از ترکیب نامعلوم که حدود 160 متر (530 فوت) در سراسر است.

ایده این است که از DART استفاده کنید تا تست کنید که چگونه از فضاپیمای فشرده یخچال فضایی می تواند سیارک های متوسط ​​مانند Didymos B را منحرف کند. بعد از اتمام هدف خود بدن، DART صفر می شود و Didymos B را رد می کند. در همین حال، AIM به Didymos A، که در آن این اثرات را که از زمین نیز مشاهده می شود، ضبط می کند.

تام استارتلر، دانشمند برنامه ای برای DART می گوید: "یک سیارک دوتایی آزمایشگاه کامل طبیعی برای این آزمون است." "این واقعیت که Didymos B در اطراف Didymos A مدار می شود، نتایج حاصل از ضربه را آسان تر می کند و تضمین می کند که آزمایش این مدار را در اطراف خورشید تغییر نمی دهد."

دانشمندان می توانند با اندازه گیری میزان DART قادر به تغییر مدار منظومه شمسی، بتوانند اثربخشی چنین تاثیر سینتیکی و نحوه بهبود آن را ارزیابی کنند. سرعت ضربه DART 13،420 مایل در ساعت (21،600 کیلومتر در ساعت) ممکن است به نظر نرسد اما این ایده این است که با انحراف یک سیارک تنها با یک قطعه از درجه در حالی که دور از زمین، آن را به مسیر خود را به اندازه کافی برای از دست دادن این سیاره به طور کامل .

اندی چنگ از آزمایشگاه فیزیک کاربردی جونز هاپکینز در لورل، مریلند، سرپرست تحقیق DART، می گوید: "DART یک گام مهم در نشان دادن ما می تواند از سیاره ما را از اثر سیارک آینده محافظت کند." "از آنجا که ما در مورد ساختار داخلی و یا ساختار داخلی خود نمی دانیم، ما باید این آزمایش را روی یک سیارک واقعی انجام دهیم. با استفاده از DART، ما می توانیم با محافظت از جسم خطرناک، حفاظت از زمین را از یک حمله سیارکی با یک ضربه گیر سینتیکی محافظت کنیم. به یک مسیر پرواز دیگر که سیاره را تهدید نمی کند. "

رضا بیگدلی
مهندس رضا بیگدلی
برترین مخترع ایران
مرد اول رباتیک ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.