کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

اولین مأموریت انحراف سیارک ناسا به مرحله طراحی طراحی شده است


rtist concept of NASA’s Double Asteroid Redirection Test (DART) spacecraft
مأموریت ناسا برای از بین بردن یک سیارک یک گام رو به جلو با آژانس فضایی که مأموریت آن را از توسعه مفهوم تا مرحله طراحی اولیه گرفته است، برداشته است. گرچه هنوز در انتظار برنامه های مالی توسط کنگره آمریکا است، تست هدایت دو سیارک (DART) هدف از نشان دادن توانایی تغییر مسیر سیارک بالقوه خطرناک با تأثیر آن بر روی یک فضاپیمای بدون سرنشین است.

شانس سیارک بزرگ بر روی زمین بسیار کوچک است، اما سرنوشت دایناسورها نشان می دهد که این رویداد ارزش اجتناب است. از سال 2016، دفتر هماهنگی دفاع دفاعی ناسا (PDCO) به دنبال یافتن، ردیابی و مشخص کردن سیارک ها که ممکن است خطرناک باشد، اما این سازمان قصد دارد اقدامات پیشگیرانه بیشتری نسبت به انتشار هشدارها و توصیه ها داشته باشد.

مأموریت AIDA که شامل ماموریت ضربه ای سیارک ESA (AIM) است که به عنوان یک سکوی نظارت عمل می کند، DART طراحی شده است تا به سیارک Didymos باینری که به نام یونانی به نام "دوقلو" نامگذاری شده است، طراحی شده است. این سیارک یک سیارک سنگین و سنگی است که نامیده می شود Didymos A با قطر حدود 780 متر (2500 فوت) و کوچکتر Didymos B از ترکیب نامعلوم که حدود 160 متر (530 فوت) در سراسر است.

ایده این است که از DART استفاده کنید تا تست کنید که چگونه از فضاپیمای فشرده یخچال فضایی می تواند سیارک های متوسط ​​مانند Didymos B را منحرف کند. بعد از اتمام هدف خود بدن، DART صفر می شود و Didymos B را رد می کند. در همین حال، AIM به Didymos A، که در آن این اثرات را که از زمین نیز مشاهده می شود، ضبط می کند.

تام استارتلر، دانشمند برنامه ای برای DART می گوید: "یک سیارک دوتایی آزمایشگاه کامل طبیعی برای این آزمون است." "این واقعیت که Didymos B در اطراف Didymos A مدار می شود، نتایج حاصل از ضربه را آسان تر می کند و تضمین می کند که آزمایش این مدار را در اطراف خورشید تغییر نمی دهد."

دانشمندان می توانند با اندازه گیری میزان DART قادر به تغییر مدار منظومه شمسی، بتوانند اثربخشی چنین تاثیر سینتیکی و نحوه بهبود آن را ارزیابی کنند. سرعت ضربه DART 13،420 مایل در ساعت (21،600 کیلومتر در ساعت) ممکن است به نظر نرسد اما این ایده این است که با انحراف یک سیارک تنها با یک قطعه از درجه در حالی که دور از زمین، آن را به مسیر خود را به اندازه کافی برای از دست دادن این سیاره به طور کامل .

اندی چنگ از آزمایشگاه فیزیک کاربردی جونز هاپکینز در لورل، مریلند، سرپرست تحقیق DART، می گوید: "DART یک گام مهم در نشان دادن ما می تواند از سیاره ما را از اثر سیارک آینده محافظت کند." "از آنجا که ما در مورد ساختار داخلی و یا ساختار داخلی خود نمی دانیم، ما باید این آزمایش را روی یک سیارک واقعی انجام دهیم. با استفاده از DART، ما می توانیم با محافظت از جسم خطرناک، حفاظت از زمین را از یک حمله سیارکی با یک ضربه گیر سینتیکی محافظت کنیم. به یک مسیر پرواز دیگر که سیاره را تهدید نمی کند. "

رضا بیگدلی
مهندس رضا بیگدلی
برترین مخترع ایران
مرد اول رباتیک ایران

سیستم ممانعت DroneSentry برای سفارشات باز است


هواپیماهای بدون سرنشین می توانند تقریبا در هر کجایی - که یک مشکل برای فرودگاه ها، تاسیسات دولتی یا هر جایی که نفوذگران هوائی خوش آمدید نیستند. در گذشته، اسلحه های خالص و عقاب های خمپاره ای استفاده شده اند تا آنها را خفه کنند، اما دو سیستم جدید که به زودی در ایالات متحده راه اندازی خواهند شد، ممکن است حفاظت دائمی خود را ارائه دهند. DroneSentinel هواپیماهای غیر مجاز را شناسایی خواهد کرد و اگر قوانین محلی اجازه دهد، سیستم DroneSentry هماهنگ کننده سیگنال های آنها را به زمین بسپارد.

این دو سیستم بر اساس یک تکنولوژی پایه ساخته شده است که برای شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین ورودی از طریق روش های مختلف طراحی شده است. DroneSentinel و DroneSentry هر دو رادار بسته، فرکانس رادیویی، سنسورهای صوتی، حرارتی و نوری و یک بار یک مزاحم بالقوه مشخص شده است، اطلاعات در برابر پایگاه داده داخلی امضا های هواپیماهای بدون سرنشین قبل از هشدار دادن به کاربر از طریق SMS، ایمیل یا از طریق امنیت موجود مقایسه می شود شبکه.

اما DroneSentry می رود مایل فوق العاده، با گزینه ای برای رها کردن یک اقدام متقابل فرکانس رادیویی. این سیستم مانند مستقل DroneGun شرکت می تواند تا 2 کیلومتر (1.2 مایل) از مزاحمان را درگیر کند، سیگنال بین هواپیمای بدون سرنشین و کنترل کننده را به هم متصل می کند و باعث می شود که هواپیما به زمین برسد یا به خانه برگردد. این امر می تواند به خصوص برای مکان هایی مانند زندان ها مفید باشد که به طور فزاینده ای در حال مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین است که بسته به مواد مخدر را به زندانیان منتقل می کنند.
مهندس رضا بیگدلی
رضا بیگدلی

کارشناسی ارشد طراحی وب و کسب اعتبار حرفه ای با این بسته آموزش 4 دوره - 97٪ خاموش


هر چند روز یکبار بسیاری از سایت های جدید راه اندازی می شوند، فرصت های بی پایان برای طراحان وب مشتاق وجود دارد. شما می توانید مهارت های کلیدی را مدیریت کنید و اعتبار های حرفه ای را با بسته بندی Certification CPD وب سایت در New Deals Atlas خریداری کنید. اکنون برای شروع یادگیری و صرف صدها نفر از آموزش سفارش دهید.

بهترین سایت ها تصاویر گرافیکی نرم افزاری را با بار بار سریع و قابلیت های عالی ترکیب می کنند. برای رسیدن به این ارتفاعات، باید مهارت های مختلفی را تجربه کنید. این بسته نرم افزاری شما را پوشش داده است، با چهار دوره در زمینه کد، انیمیشن و طراحی بصری.

درس های HTML و CSS به شما نشان می دهد که چگونه سایت های سفارشی خود را از ابتدا تا انتها از طریق آموزش های مفید به کار ببرید. سپس مهارت های ویرایش عکس را از طریق فتوشاپ آموزش می دهید و نحوه طراحی با Dreamweaver را بیاموزید. سرانجام Flash Course به محتوای تعاملی و جلوه های ویژه نگاه می کند. این بسته نرم افزاری به بیش از 32 ساعت آموزش ویدئویی اضافه می شود و شما هر ماهه هر دوره دوره ای را می پردازید.

رضا بیگدلی
مهندس رضا بیگدلی

مکانیزم جذب کربن اقیانوس در حال کاهش است


Photosynthesizing plankton help capture carbon from the atmosphere, but warming temperatures are slowing down the process
زمین به طور فعال علیه تغییرات اقلیمی ناشی از انسان مبارزه می کند. برخی از دی اکسید کربن بیش از حد که به پمپاژ هوا وارد می شوند، توسط "غرقاب های کربن" مانند جنگل ها و اقیانوس ها جذب می شوند، که به کاهش تأثیر گلخانه ها کمک می کند. متاسفانه، یک مطالعه جدید نشان داده است که به لطف افزایش دمای جهانی، اقیانوس ها به تدریج سبب کاهش غلظت کربن کمتر می شوند.

هنگامی که به فشردن CO2 از هوا می رسد، اکسیژن های فتوسنتزی بیشتر از سنگین کردن سنگین را انجام می دهند. جنگل ها در سال های اخیر بازی خود را افزایش داده اند، جذب گازهای گلخانه ای بیشتر از حد معمول و کمک به افزایش سرعت CO2 در اتمسفر. در همین حال، پلانکتون در سطح دریا، کربن را در آب میچرخاند، و در صورت مرگ، آن را به عمق اقیانوس با نرخی حدود 6 میلیارد تن در سال رساند.

اما یک مطالعه از MIT نشان می دهد که گرم شدن آب این روند را کاهش می دهد. این به این دلیل است که فتوسنتز کننده های موجود در بدن به دلیل درجه حرارت آب رشد و نمو می کنند و به همین ترتیب تنفس، موجوداتی مانند باکتری و کریل جذب اکسیژن و انتشار دی اکسید کربن می شود. در حالی که فتوسنتزها رشد می کنند و سریع تر در آب های سردتر می میرند، گیرنده های فعال تر وقتی گرمتر می شوند.

رقص ظریف بین این دو نوع رقیب هنوز با همبستگی ارگانیک بسیار تاثیر می گذارد که چگونه اقیانوس ها به عنوان یک سینک کربن عمل می کنند. این تیم یک مدل برای اندازه گیری "بهره وری صادرات" - نرخی که کربن به عمق جذب می شود - در درجه حرارت های مختلف قرار می گیرد، که در اطراف اثر متقابل فتوسنتزر و تنفس قرار دارد.

B.B. Cael، نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: "ما یک روش ساده برای توصیف اینکه ما فکر می کنیم که درجه حرارت بر کارایی صادرات تاثیر می گذارد بر اساس این نظریه متابولیک اساسی است. "اکنون می توانیم از آن استفاده کنیم تا ببینید که چگونه بازده صادرات در طول دوره زمانی که ما پرونده های درجه حرارت خوب را تغییر داده است تغییر کرده است؟ این چگونه می توان برآورد که آیا کارایی صادرات به دلیل تغییرات اقلیمی تغییر می کند یا خیر؟"

برای انجام این کار، محققین داده های دما را از سه منبع مختلف جمع آوری کرد، هر ماه بین سال های 1982 تا 2014 و گزارش در مورد مکان های سراسر جهان. سپس آنها این اطلاعات را به مدل خود برای ارزیابی میانگین بهره وری صادرات اقیانوس های سیاره هر ماه تغذیه کردند و در طول زمان تغییراتی پیدا کردند.

در طول این 33 سال، درجه حرارت آب در سطح اقیانوس افزایش یافت، در حالی که بازده صادرات بین 1 تا 2 درصد کاهش یافت. این ممکن است به نظر نرسد اما این به معنی یک 100 میلیون تن اضافی از پلانکتون است که هر ساله در نزدیکی سطح آن قرار دارد.

کایل می گوید: "ما مقدار کربن را که در نتیجه تغییر دما در جهان فرو می ریزد فرسودگی ندیده اید، شبیه مقدار کل انتشار کربن است که انگلستان هر ساله به جوهر می فرستد." "اگر کربن فقط در اقیانوس سطح ایستاده باشد، آن را آسان تر می شود تا دوباره در جو قرار بگیرد."

تیم می گوید مدل این پتانسیل را دارد که بتواند پیش بینی کند که اقیانوس در آینده به عنوان یک سیلندر کربن موثر خواهد بود، اما با توجه به پیش بینی های نامطلوب دما، به اندازه قابل اعتماد نخواهد بود.
مهندس رضا  بیگدلی