کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

کوله پشتی کوچک قرار می دهد سنجاقک تحت کنترل از راه دور

مهندس رضا بیگدلی مخترع بزرگ ایرانی :با قابلیت شناور و فایل های فشرده همراه در سرعت های بالا، سنجاقک ربات و پهپاد میکرو در گذشته الهام گرفته شده است - اما چرا چرخ را دوباره اختراع وقتی که طبیعت در حال حاضر انجام کار سخت؟ در حال حاضر، محققان از آزمایشگاه دراپر استارک چارلز و موسسه پزشکی هوارد هیوز (HHMI) یک سیستم است که یک سنجاقک زندگی می تواند مانند یک کوله پشتی لباس، اجازه می دهد مهندسان به آن هدایت از راه دور به تحویل محموله، انجام شناسایی و حتی هدایت گرده افشانی را توسعه داده اند.

این اولین بار است که دانشمندان حشرات زندگی مانند اتومبیل کنترل از راه دور رانده است. سوسک سایبورگ ممکن است یک روز آمدن به نجات در شرایط بحرانی، و ملخ ممکن است برای کوچک، سگ سایبورگ معتاد به انفیه است. در این موارد، سیستم های استفاده هوشمندانه از اندام خارجی حشرات و رفتار - سوسک با تحریک آنتن های خود، که تکرار احساس مسواک زدن در برابر یک مانع به طوری اشکال البته تغییر کنترل می شود. در روشی مشابه، دانشمندان با استفاده از بیزاری ملخ، به گرما، تولید گرما خفیف از طریق تکه در دو طرف خود را به آنها هدایت در جهت دیگر.

این پروژه DragonflEye است کمی بیشتر "در عمق" با تیم دراپر در حال توسعه "optrodes،" ساختار است که مانند کوچک، انعطاف پذیر کابل های فیبر نوری کار می کنند. قابلیت هدایت نور در اطراف گوشه در مقیاس زیر میلی متری، این optrodes را می توان به طناب عصبی سنجاقک را سیمی و به طور مستقیم به سلول های عصبی مسئول فرمان حشره متصل می شود.

در همین حال، تیم HHMI است اصلاح شده ژنتیکی سنجاقک به طوری که این سلول های عصبی فرمان به نور پاسخ خواهد داد، اجازه می دهد دستورات را به با پالس های نور از optrodes صادر می شود. به گفته محققان، این optrodes به اندازه کافی دقیق به تنها آتش نورون مورد نظر بدون تاثیر کسانی که در اطراف آنها هستند، و کل سیستم را متناسب با در تماس سنجاقک است."DragonflEye یک نوع کاملا جدید از روبات ریز هوائی که کوچکتر، سبکتر و stealthier از هر چیز دیگری که ساخته دست انسان است، می گوید:" جسی جی ویلر، محقق اصلی این پروژه است. "این سیستم مرزهای برداشت انرژی، سنجش از حرکت، الگوریتم، کوچک سازی و اپتوژنتیک، همه در یک سیستم به اندازه کافی کوچک برای یک حشره برای پوشیدن دارم."
سنجاقک سایبورگ می تواند استفاده در حوزه نظامی، برای شناسایی و یا پنهانی ارائه محموله پیدا کنید، اما ممکن است سیستم به برنامه های بیشتر عمومی متمرکز بیش از حد. با خطر جدی برای تامین مواد غذایی ما با توجه به کاهش جمعیت زنبور عسل، زنبور عسل دانشمندان بتوانند با سیستم مناسب برای نظارت بر الگوهای مهاجرت و بهداشت خود را یا به طور مستقیم هدایت گرده افشانی است. optrodes به تنهایی ممکن است ممکن است برنامه های کاربردی در مغز انسان پیدا کنید، باز کردن درب برای درمان بیشتر هدف قرار دادند.
"روزی از این ابزار همان می تواند درمان های پزشکی در انسان پیشبرد، و در نتیجه درمان های موثر با عوارض جانبی کمتر، می گوید:" ویلر. "فن آوری optrode انعطاف پذیر ما فراهم می کند یک راه حل جدید برای فعال کردن تشخیص کوچک، با خیال راحت دسترسی به اهداف عصبی کوچکتر و ارائه درمان دقت بالاتر."
تجاری سازی اختراع
کارشناس تجاری سازی اختراع
پروژه های کاربردی برای اختراع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.