کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

کافه ای ها

تفریح و سرگرمی

قورباغه های دریافت با کمک کمی از بزاق قابل برگشت خود


مهندس رضا بیگدلی مخترع بزرگ ایرانی :زبان قورباغه چسبنده مثل چسب می باشد و به همه به آن وجود دارد، درست است؟ در واقع هیچ، معلوم است که همه چیز کاملا که ساده نیست. رهبری دکتری مهندسی مکانیک دانش آموز الکسیس نوئل، محققان در Georgia Tech که سوئیچ قورباغه بزاق ایالات آبکی و چسبناک را کشف کرده اند، اجازه می دهد حیوانات به هر دو گرفتن طعمه و سپس آن را شلاق به دهان خود را. این یافته ها می تواند پیامدهایی برای تکنولوژی بشر دارند.
نوئل آغاز شده توسط جمع آوری بزاق از 18 قورباغه و سپس قرار دادن آن در یک دستگاه رئومتر است، که یک دستگاه است که شیوه ای که در مایعات جریان در پاسخ به نیروهای اعمال شده را اندازه گیری. چه او در بر داشت این بود که بزاق تغییرات ویسکوزیته با سرعت برشی.
چگونه است که کمک به قورباغه می شود؟
خب، به این معنی که زمانی که زبان خود پرواز رو به جلو و متوقف می شود در برابر حشرات، بزاق تبدیل نازک و آبریزش، اجازه می دهد آن را به طور کامل تماس را از طریق جریان را به همه گوشه و مخفیگاه حشره. به محض این که زبان جرقه بزند تماس، هر چند، بزاق می شود بسیار ضخیم تر و چسبنده، نگه داشتن طعمه را از سقوط کردن. در نهایت، پس از آن که زبان و محموله خود را به پشت در دهان قورباغه، بزاق آبکی می شود دوباره، اجازه می دهد که حشره به خاموش کشیده می شود و بلعیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.